Monday, December 3, 2012

Dana Jihad Akhir Zaman

Bismillahirrohmanirrohim,  Allahummasolli 'ala Muhammad Wa 'ala Aalihi At Taiyyibin Watthohirin , sommaa ila aashabihi ajma'in , wa ila assodiqin wassolehin minal aulia' ila yaumiddin.


Pembaca-pembaca budiman yang di muliakan oleh Allah Swt ,  sudah agak terlalu lama aku tidak menulis di sini kerana kesibukan duniawi dan tanggungjawab yang tak dapat dielakkan.  Hari ini aku cuba lapangkan sedikit waktu dan cuba untuk berkongsi sedikit pandangan di atas topik yang  teramat penting iaitu Jihad Akhir Zaman. Jangan syak lagi tuan2 yang budiman kita kini sudah menempuh era Akhir Zaman yang penuh dengan onak duri dan fitnah dari kuncu2 Dajjal dan sekutunya. Peperangan sudah berlaku dan akan terus berlaku, arus huru-hara yang mendatang, perselisihan sesama islam seolah2 tidak akan ada reda dan berkurangan. Umat islam kini sudah mula keliru mana satu perperangan yg hak dan mana satu yang bathil , mana di pihak yang benar dan mana di pihak yang bathil . Semuanya hanya akan dapat di pandang secara tembus oleh mata2 hati yang benar mendapat petunjuk oleh Allah Swt. 

Berdoalah untuk keselamatan mereka ,itu selemah2 bantuan demi Ukhwah Islamiyyah.

Sekutu2 Dajjal kini telah hampir menyiapkan "pasukan Sufianinya" di sekitar Tanah Timur Tengah  dan inilah yang dianggap oleh umat2 yang keliru sebagai suatu kebangkitan islam sedang Nabi saw sudah memberitahu kita yang islam akan kembali "asing"  dan akan "bangkit dari Timur" yakni "Khurasan" (Garden of the East) itulah wilayah Nusantara tempat jatuhnya benih-benih keturunan Nabi Saw yang akan memulakan  Jihad Akhir Zaman.  

Kebangkitan islam tidak akan bangkit melalui pemberontakkan, sistem2 yang sedia ada dan amat menyalahi Sunnah Para Rasul apatah lagi Sunnah Nabi Saw.  Sekiranya Tuan2 masih keliru dalam hal ini jelaslah Tuan2 sudah diseleweng oleh fahaman2 pemberontakkan dan percaturan Dajjal dan sekutunya beserta Pasukan2 As Sufiani.  Tanya pada diri masing2 dan fikirlah siapakah yg telah menaja dan memberi bantuan ketenteraan dan senjata kepada kaum2 pemberontak di Timur Tengah ? Ikhwan Muslimin kini  sudah bukan seperti di zaman Hassan al Bana tetapi kini dipengaruhi oleh ajaran2 Wahhabi , ajaran tempat terbitnya  Dajjal dari Nadj. Bukan sahaja Ikhwan Muslimin , kebanyakan jamaah dan gerakan islam telah mula di racuni dengan kemasukan ajaran wahhabi. Aku tidaaaklah ingin mengupas tentang ajaran2 Dajjal ini di sini , mungkin di dalam posting-posting akan datang. Itulah realitinya  apa yang telah berlaku sekarang ini !!!

Bangkitlah Umat Bani Jawi , mengapa kamu masih berselimut ? Bangkitlaah !!!

Justeru itu kitalah yang akan memulakannya yakni umat bani jawi perlu bersedia memegang tanggung-jawab ini , kit perlu bersama-sama , bersatu dan janganlah berpaling dari Imam yang dinanti2kan . Walaupun Rahsia  Imam masih di "selubungi oleh Kelambu Kaabah" namun ajaran2nya sudah lama tersemai dijiwa2 mereka yang mempunyai sanad perguruan tua Nusantaara yang dibawa oleh Datuk Neneknya dari sumber yang sama yakni Nabi saw dan Ihtrahnya yang disucikan oleh Allah Swt.

Di sini semuanya akan bermula ......... Baru-baru ini aku telah menemui beberapa sahabat-sahabat lama dalaam pengajian ini. Hasil dari cetusan sahabat2 karib  dan individu2 para mujahid, pendakwah bebas dari beberapa wilayah, kami semua membuat rumusan  mengambil satu langkah permulaaan. Aku harap Tuan 2 semua bersetuju dan sudi menyokong sama2 agar dikumpulkan Dana Jihad Akhir Zaman. Memandangkan nasib-nasib mangsa2 peperangan Akahir Zaman yang masih perlu dibela walaupun sudah ada badan2 resmi yang menyalurkan bantuan. Dana ini adalah Dana umum umat islam secara perseorangan dan menerima bantuaan dari diri2 perseorangan atas nama umat Akhir Zaman. 

Saya menyeru kepada Tuan2 yang mulia agar sama2 bangun dan bersatu keaarah mengumpul Dana Jihad akhir Zaman. Ke mana Dana ini disalurkan ??  Antaranya akan disalurkan kepada Badan2 yang terlibat bagi Bantuan pelarian palestin, pelarian Rohingnya. Termasuk juga  Golongan asnab yg 8 , Badan2 Amal Jaariah , Dana Qurban Tahunan , Jamaah Jihad Individu misi Dakwah ke  Serata Dunia dan juga persediaan Jihad Akhir Zaman. Semog ini menjadi suatu usaha yg diberkati oleh Allah Swt , aku cuma dapat menyatakan di sini , "masanya adalah terlalu hampir " ......

Tuan-Tuan yang di muliakan oleh Allah Swt , marilah kita renungkan firman dan sabdaan Nabi saw di atas dan bertindaklah membantu saudara-saudara kita yang kurang bernasib baik . Tidak mustahil perkara yang sama akan menimpa ke atas kita semoga dengan bantuan yang sedikit ini dapat meringankan beban dan kesusahan yang menimpa mereka. saya menyeru kepada Tuan-Tuan agar dapat menggerakkan Dana semoga segala usaha kita ini di terima dan berkati oleh Allah Swt.

"Perumpamaan  orang-orang yang menafkahkan hartanya 
di jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh butir, pada tiap-tiap butir 
seratus biji. Allah melipat gandakan bagi 
siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah 
Maha Luas lagi Maha Mengetahui. 
Orang-orang yang menafkahkan 
hartanya di jalan Allah, kemudian mereka tidak 
mengiringi apa yang dinafkahkannya itu dengan 
menyebut-nyebut pemberiannya dan dengan tidak 
menyakiti , mereka memperoleh pahala di sisi Tuhan 
mereka. Tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan 
tidak mereka bersedih hati."
(Al Baqarah:261-262)

“Barangsiapa yang tidak mengambil peduli umat Islam yang lain, dia bukan dari golonganku” [H.R At-Tabrani]


Kejadian seperti ini tidak mustahil boleh berlaku di mana2. Apakah kita masih mahu tunggu dan lihat?
Bagaimanakah Caranya ? Wang Anda yang disalurkan melalui PAYPAL secara Online akan dikumpul ke Dana Jihad Akhir Zaman dan akan  terus di salurkan ke mereka yang memerlukan. Aku akan pantau dari masa ke semasa dan update jumlah2 yang terkumpul .Berbelanja di atas Jalan Allah Swt seberapa yang mampu,  tidak ditentukan jumlah walupun sekadar minima RM1, itu  lebih bernilai atas keihklasan masing2.



Beginilah nasib saudara2 kitaa di Rohingya .

Tuan-tuan bolehlah  mulakan menyumbang ke DANA JIHAD AKHIR ZAMAN melalui PAYPAL . Kalau masih belum berdaftar dengaan akaun PAYPAL sila daftar di sini  http://www.paypal.com . Ya , saya ingin menyumbang kepada DANA JIHAD AKHIR ZAMAN dan segala matlumaat akan di rahsiakan !!!




Terima Kasih , semoga kita bertemu lagi .


11 comments:

  1. Betul ke

    Ada ker hadis petunjuk timur itu khurasan

    Khurasan mewakili sebahagian iran iraq dan afghanistan pakistan

    Cara encik seperti menggambarkan... orang Islam darpada Afrika Mesir, Arab dan China ,India ,eropah dan Melayu takkan ada yang menjadi tentera Imam Mahdi

    Bagaimana dengan Jin Islam yang akan berperang dengan Jin Kafir dan tentera Syaitan dalam peperangan tersebut

    Sangka baik. Syiah itu racun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan tk , hadis khurasan itu mmg ada hanyasanya org ramai fahamkan ianya WILAYAAH KHURASAN yg terteraa dipeta dunia sekarang sdgkan sewaktu nabi saw bg tu WILAAYAH KHURASAN tu belum ujud di dlm peta dunia .

      Aku ambil petikan dari wikipediaa disini makna khorasan ,, The name "Khorasan" is derived from Middle Persian khor (meaning "sun") and asan (or ayan literally meaning "to come" or "coming" or "about to come"), hence meaning "land where the sun rises". The Persian word Khāvar-zamīn (Persian: خاور زمین‎), meaning "the eastern land", has also been used as an equivalent term.

      Cuba kita fikirkan apakah "land where the sun rises" itu di WILAYAH KHURASAN . Aku rasa ianya tidak tepat . Adalah lebih tepat "land where the sun rises" kawasannyanya adalaah di sini , daeraah , wilyaah Nusantara.

      Menurut pengajian aku makna Khorasaan jugaa iaalah "Garden Of The east"
      Jadi pastinyaa mereka yg taahu asal usul bani jawi , dan aasl usul tempat jatuhnya benih keturunan nabi saw juga berpegang bahawa Khurasan adalah daerah Nusantara. Semasa Nabi saw menyebut Khurasan itu wilayah KHURASAN di kawasan Afghan itu pun belum bernama khurasan pun. Salam Perkongsian. Saya tak mewakili syiah racun boleh check sanad pengajian saya dlm post terdahulu, maaf dan terima kasih.

      Delete
    2. Quote dr tuan, "Cara encik seperti menggambarkan... orang Islam darpada Afrika Mesir, Arab dan China ,India ,eropah dan Melayu takkan ada yang menjadi tentera Imam Mahdi" . Untuk pengetahuan semua, Tentera Mahdi terdiri dari pelbagai bangsa dan bersifat international , cuma tapak asasnya dibangunkan oleh imam dari keturunan nabi saw di Timur ,menurut hadis "islam itu asing dan akan kembali asing berbahagialah org2 yg asing" dan hadis "islam akan bangkit dari timur" , daerah timur ini daerah Nusantara dihuni oleh Bani jawi manakala benih keturunan imam telah sampai ke sini di Barus dahulunya dan telah bercampur dengan Benih Bani Jawi/Melayu . Kalau tuan ingin matlumat laanjut dan muzkarah bab ini eloknyaa join facebook grup "Sidang Akhr Zaman" .Sekian terima kasih.

      Delete
    3. Pembetulan, facebook group , "Sidang Akhir Zaman"

      Delete
  2. http://akhzaman.blogspot.com/

    http://Arrahnah.com

    http://tenteradajjal.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. hentikan dakwaan bahawa khurasan itu menunjuk kepada nusantara kerana apa yg encik taip boleh merosakkan akidah orang lain khususnya remaja. islam itu suci lagi sungguh menyatukan semua bangsa di muka bumi ini dari yg gelap hingga ke putih. begitu juga para tentera imam mahdi yg sy rasa terdiri dari pelbagai kaum muslimin dan saya amat berharap semoga saya adalah barisan hadapan tentera imam mahdi. hentikan claim bani jawi itu melayu. melayu adalah sekumpulan manusia yang hidup di semenanjung malaysia dan beragama islam. saya bangga menjadi melayu. pesanan saya, mantapkan akidah anda terhadap Allah dan jangan tinggal solat. tidak ada sezarah kekuatan pun pada diri ini melainkan kepunyaan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok la tuan baca dlm tarikh Ibn Atsar tentang salasilah bani jawi dan terbukti dgn kajian genetik USM . Nabi bg tau islam akan bangkit dari TIMUR ,, kalau dari Nusantara pun tak semestinya tentera mahdi itu bani jawi semata2 pun Mahdi milik seluruh umat bukan Bani jawi semata2 .

      Delete
    2. Persoalan Imam mahdi ini tidak termasuk di dlm persoalan Aqidah pun cuma soal furu' bg ASWJ jadi boleh pilih mana2 pendapat yg berbeza asalkan bertepatan dgn keterangan Hadis . Tapi mempercayai sabdaan nabi saw termsuk di dlm Aqidah ,, rukum iman .

      Delete
    3. Pembetulan di atas ,, Tarikh Ibn Atsir bukan Ibn Atsar

      Delete
  4. Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
    Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
    as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
    Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Suku ataupun wilayah

    Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
    di http://khilafahislam.de.ki

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...